ეთიკის კოდექსი


განახლების თარიღი: 2024-11-07

 
1. მიზანი და მოქმედების სფერო
1.1 ეს ეთიკის კოდექსი ადგენს ეთიკურ სტანდარტებს და პროფესიულ პასუხისმგებლობებს ყველა ადვოკატისთვის, რომლებიც მომსახურებას ახორციელებენ iuristi.ge-ის (შემდგომში "პლატფორმა") მეშვეობით.
1.2 ეს კოდექსი ავსებს, მაგრამ არ ცვლის საქართველოს ადვოკატთა ასოციაციის ადვოკატთა პროფესიული ეთიკის კოდექსს და ნებისმიერ მოქმედ კანონს ან რეგულაციას.
 
2. ფუნდამენტური პრინციპები
2.1 კეთილსინდისიერება: ადვოკატებმა უნდა დაიცვან კეთილსინდისიერების უმაღლესი სტანდარტები თავიანთ საქმიანობაში.
2.2 კომპეტენტურობა: ადვოკატებმა უნდა უზრუნველყონ კლიენტების კომპეტენტური წარმომადგენლობა, გამოიყენონ სამართლებრივი ცოდნა, უნარები და მომზადება, რაც გონივრულად საჭიროა იურიდიული მომსახურების გაწევისას.
2.3 გულმოდგინება: ადვოკატებმა უნდა იმოქმედონ გონივრული გულმოდგინებით და სწრაფად კლიენტებისათვის იურიდიული მომსახურების გაწევისას.
2.4 კომუნიკაცია: ადვოკატებმა უნდა აცნობონ კლიენტებს მათი საქმეების მდგომარეობის შესახებ და სწრაფად უპასუხონ ინფორმაციის გონივრულ მოთხოვნებს.
 
3. კლიენტ-ადვოკატის ურთიერთობა
3.1 წარმომადგენლობის ფარგლები: ადვოკატებმა მკაფიოდ უნდა განსაზღვრონ წარმომადგენლობის ფარგლები თითოეულ კლიენტთან ურთიერთობის დასაწყისში.
3.2 კონფიდენციალურობა: ადვოკატებმა უნდა დაიცვან კლიენტის კონფიდენციალურობა მოქმედი ეთიკური წესებისა და კანონების შესაბამისად.
3.3 ინტერესთა კონფლიქტი: ადვოკატებმა არ უნდა წარმოადგინონ კლიენტი, თუ წარმომადგენლობა მოიცავს თანმხვედრ ინტერესთა კონფლიქტს, გარდა იმ შემთხვევისა, როცა დაზარალებული კლიენტები გასცემენ ინფორმირებულ თანხმობას.
3.4 საფასური: ადვოკატებმა უნდა დააწესონ გონივრული საფასური და მიაწოდონ კლიენტებს მკაფიო ინფორმაცია საფასურის სტრუქტურისა და გადახდის პრაქტიკის შესახებ.
 
4. ვალდებულებები პლატფორმის მიმართ
4.1 პატიოსნება: ადვოკატები უნდა იყვნენ პატიოსნები პლატფორმასთან ურთიერთობაში, მათ შორის თავიანთი კვალიფიკაციისა და ხელმისაწვდომობის შესახებ განცხადებებში.
4.2 შესაბამისობა: ადვოკატებმა უნდა დაიცვან პლატფორმის ყველა პოლიტიკა და პროცედურა.
4.3 უკუკავშირი: ადვოკატებმა არ უნდა მოახდინონ მანიპულირება ან გააყალბონ კლიენტების უკუკავშირი ან შეფასებები პლატფორმაზე.
 
5. მარკეტინგი და რეკლამა
5.1 სიმართლე: პლატფორმაზე ადვოკატების მიერ გაკეთებული ყველა კომუნიკაცია მათი მომსახურების შესახებ უნდა იყოს მართალი და არ უნდა იყოს შეცდომაში შემყვანი.
5.2 სპეციალიზაციის მოთხოვნები: ადვოკატებმა არ უნდა განაცხადონ სპეციალიზაცია სამართლის რომელიმე სფეროში, თუ ისინი არ არიან სერტიფიცირებული შესაბამისი ორგანოს მიერ.
 
6. კონფიდენციალურობა და მონაცემთა დაცვა
6.1 პლატფორმის მონაცემები: ადვოკატებმა უნდა დაიცვან ნებისმიერი არასაჯარო ინფორმაციის კონფიდენციალურობა, რომელიც მიღებულია პლატფორმის საშუალებით.
6.2 კლიენტის მონაცემები: ადვოკატებმა უნდა უზრუნველყონ, რომ ყველა კლიენტის მონაცემი დაცული იყოს მოქმედი მონაცემთა დაცვის კანონების და პროფესიული ვალდებულებების შესაბამისად.
 
7. ტექნოლოგიური მოთხოვნების დაცვა
7.1 კომპეტენცია: ადვოკატებმა უნდა შეინარჩუნონ ტექნოლოგიური კომპეტენცია, რომელიც აუცილებელია პლატფორმის ეფექტურად გამოყენებისთვის და კლიენტის ინფორმაციის დასაცავად.
7.2 უსაფრთხოება: ადვოკატებმა უნდა მიიღონ გონივრული ზომები კლიენტის ინფორმაციის არაავტორიზებული წვდომის ან გამჟღავნების თავიდან ასაცილებლად პლატფორმის გამოყენებისას.
 
8. მომსახურების ხარისხი
8.1 დროულობა: ადვოკატებმა დროულად უნდა უპასუხონ კლიენტების მოთხოვნებს და შეასრულონ მოთხოვნილი მომსახურება.
8.2 კლიენტის კმაყოფილება: ადვოკატები უნდა ცდილობდნენ კლიენტის კმაყოფილების მაღალი დონის მიღწევას.
 
9. მომსახურების შეწყვეტა
9.1 სათანადო გამოთიშვა: ადვოკატებმა უნდა მიიღონ ზომები კლიენტების ინტერესების დასაცავად წარმომადგენლობის შეწყვეტისას, მათ შორის გონივრული შეტყობინების მიცემით და სხვა ადვოკატის დასაქმებისთვის დროის მიცემით.
 
10. დარღვევების შეტყობინება
10.1 შეტყობინების ვალდებულება: ადვოკატებმა უნდა შეატყობინონ პლატფორმას ამ ეთიკის კოდექსის ნებისმიერი დარღვევის ან ქცევის შესახებ, რომელიც წარმოშობს მნიშვნელოვან კითხვას სხვა ადვოკატის პატიოსნების, სანდოობის ან ადვოკატად ყოფნის შესაფერისობის შესახებ.
 
11. შესაბამისობა და აღსრულება
11.1 აღიარება: ყველა ადვოკატმა, რომელიც იყენებს პლატფორმას, უნდა აღიაროს და დაეთანხმოს ამ ეთიკის კოდექსის დაცვას.
11.2 დარღვევები: ამ კოდექსის დარღვევებმა შეიძლება გამოიწვიოს დისციპლინური ზომები, მათ შორის პლატფორმიდან შეჩერება ან გარიცხვა.
 
12. ცვლილებები
12.1 ეს ეთიკის კოდექსი შეიძლება შეიცვალოს დროდადრო. ადვოკატებს ეცნობებათ ნებისმიერი ცვლილების შესახებ და უნდა დაეთანხმონ განახლებულ კოდექსს პლატფორმის გამოყენების გასაგრძელებლად.